- #Riadiace jednotky AdBlue
- #Osobné vozidlá
- #Najčastejšie chybové hlásenia
Riadiaca jednotka AdBlue pre vozidlá Stellantis
Formulár bol úspešne odoslaný
REA a SREA systémy (tzv. aktuátory) slúžia na reguláciu tlaku turbodúchadiel v benzínových a naftových motoroch osobných aj nákladných vozidiel. Aktuátory typu REA dokážeme opraviť. Aktuátory REA sú založené na princípe stejnosmerného krokového motora, ktorý presne aretuje polohu. SREA aktuátory naopak pracujú so striedavými elektrickými signálmi.
Aktuátory spolupracujú s ďalšími senzormi a riadiacou jednotkou motora. Senzory monitorujú parametre, ako je tlak nasávaného vzduchu, otáčky motora, teplota atď. Na základe týchto dát riadiaca jednotka generuje signály pre aktuátory, ktoré nastavujú optimálne priebehy otáčok turbodúchadla a optimalizujú výkon motora.
Existuje niekoľko typov aktuátorov, ktoré sa používajú v rôznych aplikáciách riadenia turbodúchadla. Jedným z najčastejšie používaných typov aktuátorov pri riadení turbodúchadla je takzvaný aktuátor Wastegate (WG). Jeho hlavnou úlohou je regulovať pretlak vo výfukovom systéme a udržiavať stabilné množstvo nasávaného vzduchu do motora. Aktuátor Wastegate obsahuje regulačný ventil, ktorý riadi prietok výfukových plynov cez turbodúchadlo, čím reguluje otáčky turbíny. Týmto spôsobom sa kontroluje pretlak a minimalizuje sa riziko vzniku pretlaku v motore.
Ďalším typom aktuátora, ktorý sa používa pri riadení turbodúchadla, je aktuátor s premenlivou geometriou (VGT). Tento typ aktuátora umožňuje meniť geometriu lopatiek turbodúchadla, čím sa optimalizuje prietok nasávaného vzduchu podľa aktuálnych podmienok. Pri nízkych otáčkach motora sa lopatky upravujú tak, aby sa zvýšila rýchlosť otáčania turbodúchadla a zabezpečilo sa lepšie nasávanie vzduchu. Pri vyšších otáčkach sa lopatky môžu meniť tak, aby sa maximalizoval výkon a účinnosť turbodúchadla.
Systémy REA alebo SREA umožnili vysoké zvýšenie presnosti a účinnosti riadenia turbodúchadla. Tieto mechanické systémy s pomerne rozsiahlou riadiacou elektronikou dali vývoju spracovania signálov nový rozmer, a to tak prichádzajúceho signálu, t. j. riadiaceho signálu, ako aj odozvy na dané nastavenie. Systém umožňuje presnú cyklickú korekciu pre dané riadenie.
Oba typy pohonov majú svoje špecifické použitie a výhody v závislosti od aplikácie. Aktuátory REA poskytujú úplnú kontrolu nad otáčaním a pohybom, zatiaľ čo aktuátory SREA nastavujú a udržiavajú určitú hodnotu alebo polohu.
Aktuátory REA (Rotary Electric Actuator) spoločnosti Hella sú elektrické pohony, ktoré sa používajú na otáčanie a pohyb v strojárstve, priemyselných aplikáciách a automatizácii. Tieto aktuátory pracujú na princípe elektrického pohonu a dokážu zabezpečiť riadený a presný pohyb v smere otáčania. Môžu ovládať ventily, klapky, rôzne záťaže a aplikácie, ktoré si vyžadujú rotáciu. Systémy REA sa vo všeobecnosti používajú v rôznych typoch turbodúchadiel, od bežných automobilových spaľovacích motorov až po špeciálne turbodúchadlá určené pre nákladné vozidlá alebo banské stroje. Systém si našiel významnú úlohu v motoristickom športe.
Aktuátory SREA (Self-Regulating Electric Actuator) sú samoregulačné elektrické aktuátory, ktoré sa používajú aj na riadenie a pohyb v technických a priemyselných aplikáciách. Tieto aktuátory majú schopnosť automaticky regulovať a udržiavať konštantnú silu alebo polohu v reakcii na zmeny zaťaženia alebo podmienok prostredia. Na základe týchto informácií sa aktuátor nastaví tak, aby dosiahol požadovaný výkon. Tieto typy sa v súčasnosti nedajú opraviť ani obnoviť.
Poruchy aktuátorov majú negatívny vplyv na funkciu turbodúchadla. Prejavujú sa najčastejšie tak, že vozidlo padá do núdzového režimu a turbo nie je schopné dosiahnuť správny plniaci tlak, alebo naopak dodáva nadmerný plniaci tlak. Typickým prejavom je tiež strata výkonu.
K poškodeniu môže viesť aj nedostatočná údržba. Nahromadené nečistoty a poškodené komponenty majú za následok zníženie výkonu a životnosti pohonu. Ak budete pohon pravidelne kontrolovať, minimalizujete pravdepodobnosť porúch.
Ak je aktuátor poškodený alebo nefunguje správne, môže to viesť k problémom s výkonom a účinnosťou motora. Do opravy aktuátorov by sa mali zapojiť len odborníci. Váš aktuátor REA vám môžeme opraviť.
Máte problémy s aktuátorom alebo riadiacou jednotkou? Ozvite sa nám. Poskytujeme ročnú záruku na všetky opravy s možnosťou predĺženia o ďalších 12 mesiacov.
Riadiaca jednotka AdBlue pre vozidlá Stellantis
Riadiaca jednotka BOSCH ABS 8.0: kľúčový prvok moderného bezpečnostného systému