Vyplnením informácií o vozidle nám pomôžete nájsť vhodný produkt a poradíme Vám.
Kontaktné informácie
Informácie o vozidle
Obsah oznámenia
Ak máte záujem o okamžitú objednávku opravy a nepotrebujete poradiť, vyplňte prosím univerzálny objednávkový formulár
OK

Formulár bol úspešne odoslaný

Opravy riadiacich jednotiek do osobných a nákladných vozidiel
/ BLOG

REA a SREA systémy - ako fungujú aktuátory a aké sú ich typické poruchy

REA a SREA systémy (tzv. aktuátory) slúžia na reguláciu tlaku turbodúchadiel v benzínových a naftových motoroch osobných aj nákladných vozidiel. Aktuátory typu REA dokážeme opraviť. Aktuátory REA sú založené na princípe stejnosmerného krokového motora, ktorý presne aretuje polohu. SREA aktuátory naopak pracujú so striedavými elektrickými signálmi.

IMG_1941

Aktuátory spolupracujú s ďalšími senzormi a riadiacou jednotkou motora. Senzory monitorujú parametre, ako je tlak nasávaného vzduchu, otáčky motora, teplota atď. Na základe týchto dát riadiaca jednotka generuje signály pre aktuátory, ktoré nastavujú optimálne priebehy otáčok turbodúchadla a optimalizujú výkon motora.

Predchodcovia aktuátorov REA a SREA

Existuje niekoľko typov aktuátorov, ktoré sa používajú v rôznych aplikáciách riadenia turbodúchadla. Jedným z najčastejšie používaných typov aktuátorov pri riadení turbodúchadla je takzvaný aktuátor Wastegate (WG). Jeho hlavnou úlohou je regulovať pretlak vo výfukovom systéme a udržiavať stabilné množstvo nasávaného vzduchu do motora. Aktuátor Wastegate obsahuje regulačný ventil, ktorý riadi prietok výfukových plynov cez turbodúchadlo, čím reguluje otáčky turbíny. Týmto spôsobom sa kontroluje pretlak a minimalizuje sa riziko vzniku pretlaku v motore.

Ďalším typom aktuátora, ktorý sa používa pri riadení turbodúchadla, je aktuátor s premenlivou geometriou (VGT). Tento typ aktuátora umožňuje meniť geometriu lopatiek turbodúchadla, čím sa optimalizuje prietok nasávaného vzduchu podľa aktuálnych podmienok. Pri nízkych otáčkach motora sa lopatky upravujú tak, aby sa zvýšila rýchlosť otáčania turbodúchadla a zabezpečilo sa lepšie nasávanie vzduchu. Pri vyšších otáčkach sa lopatky môžu meniť tak, aby sa maximalizoval výkon a účinnosť turbodúchadla.

Aktuátory REA a SREA

Systémy REA alebo SREA umožnili vysoké zvýšenie presnosti a účinnosti riadenia turbodúchadla. Tieto mechanické systémy s pomerne rozsiahlou riadiacou elektronikou dali vývoju spracovania signálov nový rozmer, a to tak prichádzajúceho signálu, t. j. riadiaceho signálu, ako aj odozvy na dané nastavenie. Systém umožňuje presnú cyklickú korekciu pre dané riadenie.

Oba typy pohonov majú svoje špecifické použitie a výhody v závislosti od aplikácie. Aktuátory REA poskytujú úplnú kontrolu nad otáčaním a pohybom, zatiaľ čo aktuátory SREA nastavujú a udržiavajú určitú hodnotu alebo polohu.

Aktuátory REA (Rotary Electric Actuator) spoločnosti Hella sú elektrické pohony, ktoré sa používajú na otáčanie a pohyb v strojárstve, priemyselných aplikáciách a automatizácii. Tieto aktuátory pracujú na princípe elektrického pohonu a dokážu zabezpečiť riadený a presný pohyb v smere otáčania. Môžu ovládať ventily, klapky, rôzne záťaže a aplikácie, ktoré si vyžadujú rotáciu. Systémy REA sa vo všeobecnosti používajú v rôznych typoch turbodúchadiel, od bežných automobilových spaľovacích motorov až po špeciálne turbodúchadlá určené pre nákladné vozidlá alebo banské stroje. Systém si našiel významnú úlohu v motoristickom športe.

Aktuátory SREA (Self-Regulating Electric Actuator) sú samoregulačné elektrické aktuátory, ktoré sa používajú aj na riadenie a pohyb v technických a priemyselných aplikáciách. Tieto aktuátory majú schopnosť automaticky regulovať a udržiavať konštantnú silu alebo polohu v reakcii na zmeny zaťaženia alebo podmienok prostredia. Na základe týchto informácií sa aktuátor nastaví tak, aby dosiahol požadovaný výkon. Tieto typy sa v súčasnosti nedajú opraviť ani obnoviť.

Typické poruchy aktuátorov

Poruchy aktuátorov majú negatívny vplyv na funkciu turbodúchadla. Prejavujú sa najčastejšie tak, že vozidlo padá do núdzového režimu a turbo nie je schopné dosiahnuť správny plniaci tlak, alebo naopak dodáva nadmerný plniaci tlak. Typickým prejavom je tiež strata výkonu.

Na aktuátoroch môže dôjsť k nasledujúcim poruchám:

  • odotretie mechanických častí,
  • elektrické poruchy,
  • mechanické zablokovanie,
  • preťaženie aktuátora nesprávnym tlakom,
  • Koroze.

K poškodeniu môže viesť aj nedostatočná údržba. Nahromadené nečistoty a poškodené komponenty majú za následok zníženie výkonu a životnosti pohonu. Ak budete pohon pravidelne kontrolovať, minimalizujete pravdepodobnosť porúch.

Typické chybové kódy pohonov

  • P0045 - Riadiaci obvod "A" turbodúchadla/preplňovania (otvorený)
  • P0244 - Vypúšťací solenoidový ventil "A" turbodúchadla, potvrdený a uložený kód rozsahu/výkonu
  • P0473 - Obvod snímača výfukového tlaku "A", vysoká úroveň (kód čaká na predchádzajúci a aktuálny jazdný cyklus)
  • P132A - regulácia tlaku turbodúchadla "A": elektrická porucha
  • P132B - regulátor tlaku turbodúchadla "A" chybný (elektrický) výkon

Ako naši zákazníci opisujú príznaky poruchy pohonu

  • Nedostatok energie,
  • otáčky motora sú obmedzené na približne 2500 ot/min,
  • kontrolka motora na prístrojovej doske svieti,
  • diagnostika hlási nefunkčnú jednotku,
  • štartovanie je v poriadku, voľnobeh na LPG bez závad, keď pridám plyn, motor sa nedostane do otáčok /zlyháva/,
  • jednotka neovláda pohon turba ani pri naštartovaných pohonoch, kontrola káblov vykonaná /bez závad/.

Oprava aktuátorov

Ak je aktuátor poškodený alebo nefunguje správne, môže to viesť k problémom s výkonom a účinnosťou motora. Do opravy aktuátorov by sa mali zapojiť len odborníci. Váš aktuátor REA vám môžeme opraviť.

Opravujeme aktuátory REA nasledujúcich automobilov:

Máte problémy s aktuátorom alebo riadiacou jednotkou? Ozvite sa nám. Poskytujeme ročnú záruku na všetky opravy s možnosťou predĺženia o ďalších 12 mesiacov.

Jakub
Jakub Špecialista na riadiace jednotky.
+421 432 901 191 (Vo všedné dni od 8:00 do 17:00)
Možno vás bude zaujímať
  • #Riadiace jednotky AdBlue
  • #Osobné vozidlá
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
09.03.2024

Riadiaca jednotka AdBlue pre vozidlá Stellantis

Detail článku
  • #Riadiace jednotky ABS
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
  • #Osobné vozidlá
23.11.2023

Riadiaca jednotka BOSCH ABS 8.0: kľúčový prvok moderného bezpečnostného systému

Detail článku
  • #Aktuátory
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
  • #Osobné vozidlá
  • #Nákladné vozidlá
26.10.2023

REA a SREA systémy - ako fungujú aktuátory a aké sú ich typické poruchy

Detail článku
  • #Riadiace jednotky ABS
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
  • #Osobné vozidlá
26.09.2023

Riadiaca jednotka ABS/ESP MK25: technológia, bežné poruchy a chybové kódy

Detail článku
guarantee ZÁRUKA 1 ROK s možnosťou predĺženia o 12 mesiacov
find Technická podpora k oprave ZADARMO
delivery Riadiacu jednotku u vás vyzdvihneme úplne ZADARMO
steps Rýchle vybavenie objednávky už v 3 krokoch
Načítanie
Späť hore