Vyplnením informácií o vozidle nám pomôžete nájsť vhodný produkt a poradíme Vám.
Kontaktné informácie
Informácie o vozidle
Obsah oznámenia
Ak máte záujem o okamžitú objednávku opravy a nepotrebujete poradiť, vyplňte prosím univerzálny objednávkový formulár
OK

Formulár bol úspešne odoslaný

Opravy riadiacich jednotiek do osobných a nákladných vozidiel
/ BLOG

Riadiaca jednotka AdBlue pre vozidlá Stellantis

stellantis rj adblue 

 

Riadiaca jednotka, ktorú vám dnes predstavíme, monitoruje a optimalizuje spotrebu AdBlue v reálnom čase. Tým umožňuje precízne dávkovanie roztoku močoviny AdBlue podľa aktuálnych potrieb vozidla a pomáha v boji proti emisiám oxidu dusíka u dieselových vozidiel. Zaujíma vás, ako AdBlue pomáha znižovať spotrebu? Potom čítajte ďalej.

Systém dávkovania roztoku močoviny AdBlue

AdBlue® je kvapalný číry roztok z demineralizovanej vody a močoviny (32,5 %), ktorý sa vstrekuje do výfukových plynov dieselového motora, aby v kombinácii s technológiou SCR (selektívna katalyzátorová redukcia) došlo k zníženiu emisií oxidov dusíka (NOx). V teple výfukových plynov sa AdBlue premieňa na amoniak av katalyzátore neutralizuje škodlivé NOx a premieňa ich na nezávadný dusík a H2O (paru). A práve riadiaca jednotka AdBlue je navrhnutá tak, aby efektívne monitorovala a riadila dávkovanie roztoku močoviny.

Autá s týmto systémom majú nádrž na AdBlue, podávací modul a vstrekovač, ktorý vstrekuje AdBlue do katalyzátora.

 

Ako funguje riadiaca jednotka AdBlue

Riadiaca jednotka motora/AdBlue určuje, kedy a koľko roztoku močoviny sa má vstreknúť do výfukových plynov. Na výpočet využíva senzory NOx a teploty plynu, ktoré sú umiestnené na výfukovom potrubí. Prvý z nich kontroluje, či systém SCR funguje správne. Druhý zaisťuje, že sa v systéme SCR nebudú hromadiť usadeniny močoviny. Ako? Tým, že zabezpečuje, aby sa vstrekovač AdBlue neaktivoval, kým teplota výfukových plynov nedosiahne približne 150-200 °C. Systém je programovaný tak, aby zohľadňoval spôsob jazdy a množstvo oxidov dusíka, ktoré sa nachádza v SCR katalyzátore. Preto majú diaľniční letci výrazne vyššiu spotrebu AdBlue, než vodiči jazdiaci po meste.

 

Snímek obrazovky 2024-02-18 220634 

Funkcia riadiacej jednotky AdBlue

  • Monitorovanie spotreby AdBlue: Riadiaca jednotka neustále sleduje množstvo AdBlue spotrebovaného vozidlom. To umožňuje presné riadenie dávkovania AdBlue podľa aktuálnych potrieb vozidla a zabraňuje nadmernej spotrebe.
  • Dávkovanie AdBlue: Na základe informácií z rôznych senzorov a systémov vozidla riadiaca jednotka spravuje dávkovanie AdBlue čerpadlom z nádrže do výfukového systému. Toto dávkovanie je dynamické a môže sa meniť v závislosti od rôznych faktorov, ako je teplota výfukových plynov alebo rýchlosť vozidla.
  • Kontrola kvality AdBlue: Riadiaca jednotka môže tiež monitorovať kvalitu AdBlue, aby zabezpečila, že je roztok močoviny správne zmiešaný s vodou a neobsahuje žiadne nečistoty, ktoré by mohli poškodiť výfukový systém alebo katalyzátor. Snímač kvality je umiestnený v nádrži AdBlue.
  • Ochrana životného prostredia: Jednou z najdôležitejších vlastností riadiacej jednotky AdBlue od Stellantis je jej pozitívny vplyv na životné prostredie. Vďaka efektívnej redukcii emisií oxidu dusíka pomáha znižovať znečistenie ovzdušia a prispieva k ochrane životného prostredia.

 

Najčastejšie poruchy riadiacej jednotky AdBlue

Chod vznetového motora sa od vzniku emisnej normy EURO 6 bez automaticky vstrekovaného AdBlue roztoku už nezaobíde. Akonáhle obsah tekutého katalyzátora v nádrži klesne pod určitú hladinu, začne integrovaný softvér vozidla štrajkovať. Upozorní vás, koľko kilometrov je dojazd so zvývajúcim množstvom AdBlue v nádrži. A s prázdnou nádržou AdBlue vozidlo nenaštartujete, kým roztok močoviny znovu nedoplníte. Softvér vám to skrátka nedovolí. Háčik je v tom, že tento na prvý pohľad dokonalý kontrolný mechanizmus nepatrí k najspoľahlivejším.

Stále častejšie sa pri vozidlách z koncernu Stellantis (Peugeot, Citroen) stretávame s poruchami SCR systému. Tieto osobné vozidlá už spravidla majú obmedzenia v podobe odpočtu kilometrov do nenaštartovanie vozidla. Aj napriek tomu, že je nádrž na Adblue plná, vozidlo stále vykazuje závady, svieti kontrolka motora a SCR. Tento problém sa hojne vyskytuje práve pri vozidlách bývalého koncernu Group PSA, súčasného Stellantisu.

 

ECU stellantis-adblue-problem-1024x576 

 

Skupina Stellantis v roku 2023 vyhlásila zvolávaciu akciu kvôli problémom so vstrekovaním AdBlue

Viac ako 1 700 vodičov upozornilo francúzske združenie pre ochranu spotrebiteľov UFC-Que Choisir, že sa im v súvislosti s AdBlue objavujú na prístrojových doskách správy ako „závada ochrany proti znečisteniu“ alebo „nemožnosť naštartovať za XXX km“, čo ich núti opakovane navštevovať servis .

Ich kontrolný systém hlásil chybu aj po doplnení čerstvého AdBlue, opakovane zlyhával a vykazoval „emisnú závadu“. Varoval, že prejde do režimu nižšej výkonnosti. Softvér vo vozidlách značiek Peugeot a Citroën navyše náhodne a nesprávne indikoval, že nádrž na AdBlue je takmer alebo úplne prázdna. A problémy nemali len francúzski vodiči. Na ústredí Európskej organizácie spotrebiteľov sa v posledných rokoch zbiehali sťažnosti z asociácií spotrebiteľov a vodičov Talianska, Španielska či Belgicka.

Ako ukázalo predbežné vyšetrovanie, chyba v týchto prípadoch skutočne nebola v podaní nekvalitnej zmesi AdBlue. Mohli za ňu konštrukčné a výrobné vady. Na nádržiach a softvéri AdBlue inštalovaných vo vozidlách od PSA Group.

 

Mechanické závady

  • upchatá vstrekovacia tryska AdBlue (nutné vyčistenie alebo výmena trysky),
  • poškodený SCR katalyzátor.

 

Závady, s ktorými vám pomôžeme my

  • nedostatočný tlak AdBlue - spôsobený poruchou čerpadla,
  • riadiaca jednotka AdBlue nekomunikuje - pravdepodobne došlo k poruche hydraulickej časti jednotky, čo má za príčinu vyplnenie vnútorného priestoru ECU AdBlue roztokom a poškodenie elektronickej časti jednotky,
  • chyba softvéru v riadiacej jednotke motora - bráni rozsvieteniu kontrolky poruchy (MIL), pokiaľ prestane fungovať vstrekovač močoviny.

 

Najčastejšie chybové kódy:

  • P2201 - NOx Rozsah/výkon obvodu senzora Bank 1
  • P20F6 - systém dodatočnej úpravy výfukových plynov
  • P20E8 - nedostatočný tlak AdBlue
  • P2BAD - chyba systému AdBlue SCR
  • P20EE - chyba systému AdBlue SCR
  • U010E87 - chyba komunikácie s riadiacou jednotkou AdBlue

 

Vozidlá Stellantis, pri ktorých opravujeme riadiacu jednotku AdBlue

  • Citroën: Berlingo, C3, C4, C5, C-Elyseé, Jumper, Spaceturer
  • Cupra: Formentor
  • DS: DS3 Crossback, DS4, DS7 Crossback,
  • Fiat: Scudo, Ulysee
  • Opel: Astra, Combo, Corsa, Mokka, Movano, Vivaro, Zafira,
  • Peugeot: 208, 2008, 301, 308, 3008, 508, 5008, Boxer, Partner, Expert, Traveller.

 

ECUservis odporúča: Pravidelne udržujte a servisujte svoje vozidlo, aby ste minimalizovali riziko vzniku týchto problémov a zaistili maximálnu efektivitu a spoľahlivosť AdBlue systému. Ak sa vyskytne u vášho vozidla problém s riadiacou jednotkou obráťte sa na nás.




Jakub
Jakub Špecialista na riadiace jednotky.
+421 432 901 191 (Vo všedné dni od 8:00 do 17:00)
Možno vás bude zaujímať
  • #Riadiace jednotky AdBlue
  • #Osobné vozidlá
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
09.03.2024

Riadiaca jednotka AdBlue pre vozidlá Stellantis

Detail článku
  • #Riadiace jednotky ABS
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
  • #Osobné vozidlá
23.11.2023

Riadiaca jednotka BOSCH ABS 8.0: kľúčový prvok moderného bezpečnostného systému

Detail článku
  • #Aktuátory
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
  • #Osobné vozidlá
  • #Nákladné vozidlá
26.10.2023

REA a SREA systémy - ako fungujú aktuátory a aké sú ich typické poruchy

Detail článku
  • #Riadiace jednotky ABS
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
  • #Osobné vozidlá
26.09.2023

Riadiaca jednotka ABS/ESP MK25: technológia, bežné poruchy a chybové kódy

Detail článku
guarantee ZÁRUKA 1 ROK s možnosťou predĺženia o 12 mesiacov
find Technická podpora k oprave ZADARMO
delivery Riadiacu jednotku u vás vyzdvihneme úplne ZADARMO
steps Rýchle vybavenie objednávky už v 3 krokoch
Načítanie
Späť hore