Vyplnením informácií o vozidle nám pomôžete nájsť vhodný produkt a poradíme Vám.
Kontaktné informácie
Informácie o vozidle
Obsah oznámenia
Ak máte záujem o okamžitú objednávku opravy a nepotrebujete poradiť, vyplňte prosím univerzálny objednávkový formulár
OK

Formulár bol úspešne odoslaný

Opravy riadiacich jednotiek do osobných a nákladných vozidiel
/ BLOG

Riadiaca jednotka Visteon pre dodávky Fiat Ducato, Peugeot Boxer a Citroen Jumper

Dodávky zo spoločnej spolupráce značiek Fiat, Peugeot a Citroen sú obľúbené najmä medzi podnikateľmi a živnostníkmi. Preto ich na cestách vídame často. Montujú sa do nich rôzne motory, od menších dvojlitrových PSA po väčšie trojlitre z dielní Iveca. Veľmi často sú zastúpené aj motory 2.2 litrov, ktoré vyvinul koncern PSA s Fordom. Práve tieto motory majú riadiacu jednotku Visteon umiestnenú tak nevhodne, že do nej často zateká a je tak častým zdrojom problémov.

Spolupráca za 1.1 milardy eur s názvom X250

V oblasti ľahkých úžitkových áut sa smelo spolupracuje. PSA spolupracuje už 20 rokov so značkou Ford na výrobe naftových motorov, ktoré sa nachádzajú ako v dodávkách, tak aj v osobných vozidlách. Do roku 2010 spolu vyrobili 16,5 miliónov naftových motorov. 

Tretia generácia dodávok Ducato, Jumper, Boxer vznikla v rámci projektu nazývaného X250, do ktorého firmy Fiat a PSA zainvestovali 1,1 miliardy eur. A aby toho nebolo málo, mimo spolupráce týchto dvoch automobiliek na vývoji dodávok bol použitý i motor 2.2 litra, na ktorom spolupracoval koncern PSA s Fordom. V roku 2010 podpísali Ford a PSA zmluvu o ďalšej spolupráci pri vývoji motora spĺňajúceho normu Euro 6.  

Neznáma riadiaca jednotka?

Práve motor 2.2 s interným označením Puma, ktorý je známy aj z modelu Transit alebo Mondeo má ako „mozog“ riadiacu jednotku s názvom Visteon. Tá sa objavovala vo vozidlách od roku 2006 do roku 2011, než ich vystriedala jednotka SID 208. Ostatné naftové motory v modeloch Ducato, Boxer a Jumper sú poháňané jednotkami Bosch EDC15 v prípade dvojlitrov a EDC16 v trojlitroch, ale tento motor od Fordu má túto relatívne neznámu riadiacu jednotku nazývanú Visteon s kódovým označením DCU102. Ako spoľahlivo poznáte, že máte v aute jednotku Visteon? Kódové označenie motorov, s ktorými bola párovaná sú 4HV (P22DTE), 4HM (P22DTE), 4HU (P22DTE).

Ako sa prejavuje vadná riadiaca jednotka Visteon

  • auto točí, ale nenaštartuje,
  • ukazuje chyby žhavenia a vstrekovačov, pretože ich jednotka neotvorí,
  • vynecháva niektorý zo vstrekovačov,
  • motor neudrží volnobeh,
  • motor sa vypne po povolení plynového pedálu.

Celkovo problémy so vstrekovaním (za predpokladu, že sú samotné vstreky a čerpadlo v poriadku) ukazujú na problém s riadiacou jednotkou. Aj tak vždy odporúčame najprv skontrolovať či sú vstrekovače v poriadku.

Častokrát vadná jednotka napíše chyby s čidlami a senzormi, EGR ventilom, váhou vzduchu a ďalšie. Vždy je ale dobré skontrolovať či je dobrý aj kabelový zväzok. Niekedy sa poruchy prejavujú až po zahriatí motora. Keď motor vychladne, opäť všetko funguje. Často sa jedná o zvláštne sa prejavujúce poruchy ako napríklad padajúca ručička palivometra alebo že vozidlo funguje dobre, ak je chladno, ale ak sa zvýši teplota vzduchu, prestane jazdiť. 

Porucha riadiacej jednotky Visteon vo vozidlách Ducato, Jumper alebo Boxer sa pozná aj tak, že vozidlo nekomunikuje s diagnostikou, nie je možné nakódovať vstrekovače alebo diagnostika píše aktívna chyba komunikácie.  

Časté chybové kódy spojené s chybnou riadiacou jednotkou Visteon

  • P0200 Usmerňovač napätia - skrat na kostru
  • P0201 ECU detected a fault in the injector or the wiring to the injector – chyba elektrického vedenia vstrekovača
  • P0202 ECU detected a fault in the injector or the wiring to the injector - chyba elektrického vedenia vstrekovača
  • P0203 ECU detected a fault in the injector or the wiring to the injector - chyba elektrického vedenia vstrekovača
  • P0204 ECU detected a fault in the injector or the wiring to the injector - chyba elektrického vedenia vstrekovača
  • P062B Obvod riadenia vstrekovača
  • P0103 Signál prietokomeru, príliš nízky výkon EGR
  • P2146 Obvod riadenia vstrekovačov
  • P0401 Signál polohy elektroventilu pri recyklovaní výfukových plynov elmag ventil uzavrený
  • U1701 Engine trouble code is about Crankshaft Position Sensor A Circuit Low Input
  • U1600 Shift Solenoid 
  • U1703 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction – nesprávna funkcia snímača tlaku paliva na lište
  • U1724 Ignition Coil A Primary/Secondary Circuit Malfunction – chyba cievky

Väčšina porúch spojených s nesprávnou funkciou riadiacej jednotky sú riešiteľné. My vám jednotku opravíme, vy ušetríte oproti kúpe novej jednotky. Pokiaľ je jednotka vovnútri skorodovaná, máme obvykle skladom novú či repasovanú jednotku. Pokiaľ nie je porucha v procesore, dokážeme jednotku expresne naklonovať a poslať späť. Máte problémy s riadiacou jednotkou? Ozvite sa nám.

Jakub
Jakub Špecialista na riadiace jednotky.
+421 432 901 191 (Vo všedné dni od 8:00 do 17:00)
Možno vás bude zaujímať
  • #Riadiace jednotky motora
  • #Nákladné vozidlá
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
24.04.2024

Detail článku
  • #Riadiace jednotky AdBlue
  • #Osobné vozidlá
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
09.03.2024

Riadiaca jednotka AdBlue pre vozidlá Stellantis

Detail článku
  • #Riadiace jednotky ABS
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
  • #Osobné vozidlá
23.11.2023

Riadiaca jednotka BOSCH ABS 8.0: kľúčový prvok moderného bezpečnostného systému

Detail článku
  • #Aktuátory
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
  • #Osobné vozidlá
  • #Nákladné vozidlá
26.10.2023

REA a SREA systémy - ako fungujú aktuátory a aké sú ich typické poruchy

Detail článku
guarantee ZÁRUKA 1 ROK s možnosťou predĺženia o 12 mesiacov
find Technická podpora k oprave ZADARMO
delivery Riadiacu jednotku u vás vyzdvihneme úplne ZADARMO
steps Rýchle vybavenie objednávky už v 3 krokoch
Načítanie
Späť hore