Vyplnením informácií o vozidle nám pomôžete nájsť vhodný produkt a poradíme Vám.
Kontaktné informácie
Informácie o vozidle
Obsah oznámenia
Ak máte záujem o okamžitú objednávku opravy a nepotrebujete poradiť, vyplňte prosím univerzálny objednávkový formulár
OK

Formulár bol úspešne odoslaný

Opravy riadiacich jednotiek do osobných a nákladných vozidiel
/ BLOG

Riadiaca jednotka SID208 a jej najčastejšie poruchy

Riadiaca jednotka SID208 sa vyskytuje od roku 2011 v motoroch 2.2 TDCI. Konkrétne vo vozidlách Ford Transit, Peugeot Boxer, Citroën Jumper a Fiat Ducato

Ford_Transit  Peugeot_BoxerFiat_DucatoCitroen_Jumper

Motorizácia

V Tranzite, Boxeri, Jumperi i Ducate sa stretávame predovšetkým s turbodieselami, ale je možné, zohnať tiež motorizáciu s CNG a benzínovým pohonom. Hoci nesú označenie HDI, prekvapivo nie je ani jeden agregát z dielní koncernu PSA.  Jednotka 2.2 HDI je motor radu Puma od Fordu. Motor 2.2 TDCi je úsporný a zároveň flexibilný. Motor s objemom ~ 2184 cm3 je vďaka svojmu výkonu úžasným kusom mechanickej výbavy, predovšetkým čo sa týka účinnosti a technológie. Turbodiesely sú nielen úsporné, ale aj výkonné. Čo sa týka celkových nákladov na prevádzku tak aj tie by mali v prípade týchto vozidiel zostať v primeraných čiastkach. S vyšším nájazdom sa môžu opotrebovať vstrekovače či turbodúchadlo.

Spoľahlivosť vozidiel

Bezpečnosť vozidiel sa zlepšila, vďaka rozšíreniu ponuky asistenčných systémov. Do týchto systémov patrí LAC (Load Adaptive Control, teda adaptívna regulácia zaťaženia). Upravený bol systém ASR (zabraňuje pretáčaniu hnaných kolies a to vo všetkých rýchlostiach, čím zaisťuje stabilitu a ovládateľnosť pri akcelerácii) a do ponuky asistenčných systémov je zaradený LDWS (systém varovania pri vybočení z jazdného pruhu). Štandardom pre minibusy a príplatkovým prvkom výbavy sa má stať systém TPMS (Tyre Pressure Monitoring System alebo systém kontroly tlaku v pneumatikách). 

Fiat Ducato disponovalo tiež motorom 2.3 JTD, Ford Transit motormi 2.4 a 3.2 TDCi a 3.0 motorom z dielne IVECO. Agregát 2.0 TDCi pre Fordy pôvodne pochádzal od francúzskeho koncernu PSA a stretnúť sa s ním sme sa mohli v osobných vozidlách (Focus až Galaxy), v Transite sa ale neobjavil. Automobilka Ford si ho výrazne upravila a dlhé roky sama vyvíjala.

Motory 2.2 TDCI majú riadiacu jednotku Siemens SID208, teraz sa zameriame na jej poruchy.

Najčastejšie prejavy poruchy SID208 našich zákazníkov

  • Chybná riadiaca motorová jednotka.
  • Riadiaca jednotka nekomunikuje s diagnostikou a vozidlo nie je možné naštartovať aj napriek tomu, že je jednotka ECU v poriadku.
  • Príliš vysoký tlak paliva a vysoké napätie bráni vozidlu v naštartovaní.
  • Aj keď je vozidlo v poriadku po mechanickej stránke (oprava EGRu, DPF, turba, vstrekov), motor nemá výkon.
  • Diagnostika nevykazuje žiadnu chybu, motor točí, ale nenaskočí. Pri následnom štarte jednotka striedavo povoľuje a zakazuje štart.
  • Motor bol po výmene rozvodov, ale na pinoch 1 a 3 Hallového snímača bolo namerané pre snímač kľukového a vačkového hriadeľa 4,9V.
  • Tlak jednotky ukazuje 1,3 atmosféry aj po odpojení tlakového snímača, aj keď je elektrické vedenie medzi jednotkou a snímačom v poriadku.
  • Jednotka je vytopená a nekomunikuje s ostatnými jednotkami.
  • Vstrekovače sa neotvárajú.

Chybové kódy, s ktorými sa najčastejšie stretávajú naši technici

  • P0480 - Ventilátor chladenia 1: porucha riadiaceho obvodu.
  • P1220 - Elektronicky riadený systém škrtiacej klapky.
  • U1601 - Komunikácia CAN - funkčná porucha.
  • P0001 - Riadiaci obvod regulátora objemu paliva.
  • P0016 - Korelácia polohy kľukového hriadeľa a polohy vačkového hriadeľa - snímač banky 1 A.
  • P0235 - Snímač plniaceho tlaku turbodúchadla (TC) A / snímač plniaceho tlaku turbodúchadla (SC) A - porucha obvodu.
  • P0341 - Snímač polohy vačkového hriadeľa (CMP) A, banka 1 - porucha rozsahu/výkonu.
  • P0481 - Riadiaci obvod ventilátora 2.
  • P0657 - Obvod napájacieho napätia akčného členu "A" / rozpojený obvod.
  • P2226 - Obvod "A" snímača barometrického tlaku.
  • P15B9 - SSacie potrubie je netesné.

Väčšina porúch spojených so zlou funkciou riadiacej jednotky je riešiteľná. Jednotku vám u nás radi opravíme a vy tak ušetríte oproti kúpe novej jednotky. Máte problémy s riadiacou jednotkou? Ozvite sa nám.

Jakub
Jakub Špecialista na riadiace jednotky.
+421 432 901 191 (Vo všedné dni od 8:00 do 17:00)
Možno vás bude zaujímať
  • #Riadiace jednotky motora
  • #Nákladné vozidlá
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
24.04.2024

Detail článku
  • #Riadiace jednotky AdBlue
  • #Osobné vozidlá
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
09.03.2024

Riadiaca jednotka AdBlue pre vozidlá Stellantis

Detail článku
  • #Riadiace jednotky ABS
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
  • #Osobné vozidlá
23.11.2023

Riadiaca jednotka BOSCH ABS 8.0: kľúčový prvok moderného bezpečnostného systému

Detail článku
  • #Aktuátory
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
  • #Osobné vozidlá
  • #Nákladné vozidlá
26.10.2023

REA a SREA systémy - ako fungujú aktuátory a aké sú ich typické poruchy

Detail článku
guarantee ZÁRUKA 1 ROK s možnosťou predĺženia o 12 mesiacov
find Technická podpora k oprave ZADARMO
delivery Riadiacu jednotku u vás vyzdvihneme úplne ZADARMO
steps Rýchle vybavenie objednávky už v 3 krokoch
Načítanie
Späť hore