- #Riadiace jednotky motora
- #Nákladné vozidlá
- #Najčastejšie chybové hlásenia
Riadiaca jednotka SID208 a jej najčastejšie poruchy
Riadiaca jednotka SID208 sa vyskytuje od roku 2011 v motoroch 2.2 TDCI. Konkrétne vo vozidlách Ford Transit, Peugeot Boxer, Citroën Jumper a Fiat Ducato
Motorizácia
V Tranzite, Boxeri, Jumperi i Ducate sa stretávame predovšetkým s turbodieselami, ale je možné, zohnať tiež motorizáciu s CNG a benzínovým pohonom. Hoci nesú označenie HDI, prekvapivo nie je ani jeden agregát z dielní koncernu PSA. Jednotka 2.2 HDI je motor radu Puma od Fordu. Motor 2.2 TDCi je úsporný a zároveň flexibilný. Motor s objemom ~ 2184 cm3 je vďaka svojmu výkonu úžasným kusom mechanickej výbavy, predovšetkým čo sa týka účinnosti a technológie. Turbodiesely sú nielen úsporné, ale aj výkonné. Čo sa týka celkových nákladov na prevádzku tak aj tie by mali v prípade týchto vozidiel zostať v primeraných čiastkach. S vyšším nájazdom sa môžu opotrebovať vstrekovače či turbodúchadlo.
Spoľahlivosť vozidiel
Bezpečnosť vozidiel sa zlepšila, vďaka rozšíreniu ponuky asistenčných systémov. Do týchto systémov patrí LAC (Load Adaptive Control, teda adaptívna regulácia zaťaženia). Upravený bol systém ASR (zabraňuje pretáčaniu hnaných kolies a to vo všetkých rýchlostiach, čím zaisťuje stabilitu a ovládateľnosť pri akcelerácii) a do ponuky asistenčných systémov je zaradený LDWS (systém varovania pri vybočení z jazdného pruhu). Štandardom pre minibusy a príplatkovým prvkom výbavy sa má stať systém TPMS (Tyre Pressure Monitoring System alebo systém kontroly tlaku v pneumatikách).
Fiat Ducato disponovalo tiež motorom 2.3 JTD, Ford Transit motormi 2.4 a 3.2 TDCi a 3.0 motorom z dielne IVECO. Agregát 2.0 TDCi pre Fordy pôvodne pochádzal od francúzskeho koncernu PSA a stretnúť sa s ním sme sa mohli v osobných vozidlách (Focus až Galaxy), v Transite sa ale neobjavil. Automobilka Ford si ho výrazne upravila a dlhé roky sama vyvíjala.
Motory 2.2 TDCI majú riadiacu jednotku Siemens SID208, teraz sa zameriame na jej poruchy.
Najčastejšie prejavy poruchy SID208 našich zákazníkov
- Chybná riadiaca motorová jednotka.
- Riadiaca jednotka nekomunikuje s diagnostikou a vozidlo nie je možné naštartovať aj napriek tomu, že je jednotka ECU v poriadku.
- Príliš vysoký tlak paliva a vysoké napätie bráni vozidlu v naštartovaní.
- Aj keď je vozidlo v poriadku po mechanickej stránke (oprava EGRu, DPF, turba, vstrekov), motor nemá výkon.
- Diagnostika nevykazuje žiadnu chybu, motor točí, ale nenaskočí. Pri následnom štarte jednotka striedavo povoľuje a zakazuje štart.
- Motor bol po výmene rozvodov, ale na pinoch 1 a 3 Hallového snímača bolo namerané pre snímač kľukového a vačkového hriadeľa 4,9V.
- Tlak jednotky ukazuje 1,3 atmosféry aj po odpojení tlakového snímača, aj keď je elektrické vedenie medzi jednotkou a snímačom v poriadku.
- Jednotka je vytopená a nekomunikuje s ostatnými jednotkami.
- Vstrekovače sa neotvárajú.
Chybové kódy, s ktorými sa najčastejšie stretávajú naši technici
- P0480 - Ventilátor chladenia 1: porucha riadiaceho obvodu.
- P1220 - Elektronicky riadený systém škrtiacej klapky.
- U1601 - Komunikácia CAN - funkčná porucha.
- P0001 - Riadiaci obvod regulátora objemu paliva.
- P0016 - Korelácia polohy kľukového hriadeľa a polohy vačkového hriadeľa - snímač banky 1 A.
- P0235 - Snímač plniaceho tlaku turbodúchadla (TC) A / snímač plniaceho tlaku turbodúchadla (SC) A - porucha obvodu.
- P0341 - Snímač polohy vačkového hriadeľa (CMP) A, banka 1 - porucha rozsahu/výkonu.
- P0481 - Riadiaci obvod ventilátora 2.
- P0657 - Obvod napájacieho napätia akčného členu "A" / rozpojený obvod.
- P2226 - Obvod "A" snímača barometrického tlaku.
- P15B9 - SSacie potrubie je netesné.
Väčšina porúch spojených so zlou funkciou riadiacej jednotky je riešiteľná. Jednotku vám u nás radi opravíme a vy tak ušetríte oproti kúpe novej jednotky. Máte problémy s riadiacou jednotkou? Ozvite sa nám.