Vyplnením informácií o vozidle nám pomôžete nájsť vhodný produkt a poradíme Vám.
Kontaktné informácie
Informácie o vozidle
Obsah oznámenia
Ak máte záujem o okamžitú objednávku opravy a nepotrebujete poradiť, vyplňte prosím univerzálny objednávkový formulár
OK

Formulár bol úspešne odoslaný

Opravy riadiacich jednotiek do osobných a nákladných vozidiel
/ BLOG

Príčiny porúch riadiacich jednotiek motora 1.7 DTI ISUZU vozidiel Opel Astra a Opel Corsa

Modely Opel Corsa, Astra alebo Combo boli a sú stálice pre všetkých, ktorí chcú jazdiť bezproblémovo a s nízkym rozpočtom. Japonské motory 1.7 DTI výrobcu Isuzu patria medzi motory, ktoré vydržia všetko. Pripomeňme si, že tieto motory nemajú ani dvojhmotný zotrvačník a mnoho užívateľov do nich lialo všetko, čo aspoň vzdialene pripomínalo naftu.   

Na bočných lištách vozu Opel Astra s preplňovaným vznetovým motorom 1.7 DTI nájdete nápis „eco“, ktorý predznamenáva reálnu ekonomickú prevádzku. A to od jeho obstarania (vrátane veľmi úspornej základnej výbavy) až po každodenné „živenie“ auta. Opely s týmto pohonom sú jedny z mála áut, pri ktorých budete schopní dostať sa do továrenských údajov o spotrebe (cca 4,5 l na 100 km). Preplňovaná vznetová jednotka má celkom nezvyklý objem 1.7 l, z ktorého konštruktéri dostali výkon neoslnivých 55kW. Točivý moment 165Nm sa dostaví už pri 1 800 ot./min a na tejto hodnote zostáva až do 3 000 ot./min.

Tieto inak veľmi trvanlivé motory ale dokáže zastaviť porucha riadiacej jednotky motora. Riadiaca jednotka, ktorá bola používaná pri naftovom motore 1.7 DTI z dielní ISUZU použitom pri modeloch Astra, Corsa a Combo je občasným zdrojom problémov, ktoré  sa odvíjajú od zlého návrhu celej jednotky. Vovnútri jednotky je poistný ventil, ktorý má zabrániť vniknutiu tekutiny. Jeho solenoid bohužiaľ obvykle odrovná celú jednotku svojím vysokým odberom prúdu. Táto chyba sa obvykle prejaví tak, že neumožní naštartovať motor. Motor točí, ale neštartuje. Pokiaľ je možné vyčítať chyby, obvykle sa objavuje ako spill valve fault (teda práve zmienený ventil), ale skoro vždy za to môže chybná ECU. Ďalším prejavom vadnej riadiacej jednotky na motor 1.7 DTI je, že auto v ťahu cuká.  

Obrázek2

Nejčastejšie prejavy chybnej jednotky motora ISUZU 1.7 DTI:

  • Obtiažne alebo nemožné štarty. 
  • Motor točí, ale neštartuje. 
  • Auto v ťahu cuká.  

 

Časté chybové kódy: 

  • P0251Prietokový ventil (vstrekovacie čerpadlo) - chybná funkcia - prerušovaný/nesúvislý 

 

Vozidlá, ktorých sa to týka: 

  • Opel Astra G (4. generácia) 1997-2006 
  • Opel Combo C (3. generácia) 2000-2006 
  • Opel Corsa C (3. generácia) 2000-2006 

 

Pokiaľ máte problém s riadiacou jednotkou motora ISUZU 1.7 DTI, neváhajte nás kontaktovať. Nefunkčnú riadiacu jednotku u vás vyzdvihneme zdarma. V cene opravy alebo výmeny jednotky je vždy kontrola softvéru jednotky. Na všetky jednotky poskytujeme 12mesačnú záruku, ktorú si môžete predĺžiť o ďalší 1 rok. 

Jakub
Jakub Špecialista na riadiace jednotky.
+421 432 901 191 (Vo všedné dni od 8:00 do 17:00)
Možno vás bude zaujímať
  • #Riadiace jednotky motora
  • #Nákladné vozidlá
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
24.04.2024

Detail článku
  • #Riadiace jednotky AdBlue
  • #Osobné vozidlá
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
09.03.2024

Riadiaca jednotka AdBlue pre vozidlá Stellantis

Detail článku
  • #Riadiace jednotky ABS
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
  • #Osobné vozidlá
23.11.2023

Riadiaca jednotka BOSCH ABS 8.0: kľúčový prvok moderného bezpečnostného systému

Detail článku
  • #Aktuátory
  • #Najčastejšie chybové hlásenia
  • #Osobné vozidlá
  • #Nákladné vozidlá
26.10.2023

REA a SREA systémy - ako fungujú aktuátory a aké sú ich typické poruchy

Detail článku
guarantee ZÁRUKA 1 ROK s možnosťou predĺženia o 12 mesiacov
find Technická podpora k oprave ZADARMO
delivery Riadiacu jednotku u vás vyzdvihneme úplne ZADARMO
steps Rýchle vybavenie objednávky už v 3 krokoch
Načítanie
Späť hore