- #Riadiace jednotky motora
- #Nákladné vozidlá
- #Najčastejšie chybové hlásenia
Najčastejšie závady riadiacich jednotiek motoru Magneti Marelli
Najčastejšie závady riadiacich jednotiek motoru Magneti Marelli
Vozidlá značky Fiat sú medzi vodičmi veľmi obľúbené pre svoju nenáročnosť, najmä benzínové motory bývajú považované za „držiaky“. Podľa mnohých recenzií sú benzínové 1.6 ideálom medzi cenou, výkonom a prevádzkovými nákladmi. Malé benzínové motory majú výbornú spotrebu a pretože sú vozidlá vo výrobe už dlhé roky, podarilo sa vyladiť väčšinu konštrukčných chýb. Mnoho majiteľov tak nedá na modely Panda, Punto, Grande Punto alebo Stilo dopustiť. Tieto inak bezproblémové motory ale občas postihne problém s riadiacou jednotkou Magneti Marelli. Nemusíte však zůfať, my ich vieme opraviť a vrátiť im funkčnosť.
Ako sa závada riadiacich jednotiek prejavuje?
Zvyčajne bliká kontrolka motoru a zostane svietiť, spoločne s ňou sa rozsvieti oranžový výkričník v trojúholníku, častokrát bliká kontrolka imobilizéru. Niekedy býva problém už pri samom štarte, že vozidlu točí štartér, ale nenaštartuje. Veľa našich klientov tiež popisuje problémy po tom, čo sa motor (a riadiaca jednotka) zahreje, motor potom cuká alebo sa sám vypne za jazdy. Niekedy tiež motor ide iba na 3, 2 alebo dokonca jeden valec. Toto všetko sú prejavy vadnej riadiacej jednotky, ktoré dokážeme opraviť!
Riadiaca jednotka má zvyčajne takýto formát: IAW5NF.XX, to znamená, že na nej môžete nájsť napríklad kód IAW5NFHW102. Akúkoľvek jednotku z rodiny IAW5NF dokážeme opraviť.
U typu Fiat Punto/Punto Evo sa závada jednotky zvyčajne prejavuje takto:
- bliká kontrolka motoru a zostane svietiť, spoločne sa rozsvieti oranžový výkričník v trojúholníku
- P0016 - snímač vačkového/kľukového hriadeľa
- P0012 – menič fázy
- P0011 - fázový variátor
- P0351 - chyba zapaľovacej cievky
- P0352 - chyba zapaľovacej cievky
- P1220 - snímač polohy plynového pedálu
- P0130 - chyba lambda sondy
U Fiatu Stilo sa závada riadiacej jednotky môže prejavovať takto:
- vozidlu samovoľne zhasína motor
- motor ide na 3 alebo 2 valce
- vozidlu točí štartér ale nenaštartuje
- vozidlo cuká počas jazdy
- nemožnosť naštartovať motor (ecu alebo chyba imobilizéru)
- výpadky rôznych snímačov ako snímač kľukového hriadeľa alebo vačkového hriadeľa
- P0420 - kontrola katalyzátoru - neprijateľný signál
- P0201 - vstrekovač valca 1+skrat na VBat
- P0202 - vstrekovač valca 2+skrat na VBat
- P0203 - vstrekovač valca 3+skrat na VBat
- P0204 - vstrekovač valca 4 +skrat na VBat
- P0601 - chyba vedenia C-CAN – prerušenie komunikácie
- vozidlu samovoľne zhasína motor
- motor ide na 3 alebo 2 valce
- vozidlu točí štartér, ale nenaštartuje
- vozidlo cuká počas jazdy
- nemožnosť naštartovať motor (ecu alebo chyba imobilizéru)
- výpadky rôznych snímačov ako snímač kľukového hriadeľa alebo vačkového hriadeľa
Stretli ste sa s niektorým z uvedených prejavov vadnej riadiacej jednotky? Kontaktujte našu zákaznícku podporu, alebo si rovno objednajte opravu.